Effektivisera kommunikationen på föreningen

Oavsett om du driver en hembygdsgård eller någon typ av lokal förening är det viktigt att nå ut på ett enkelt och effektivt sätt. Både till de du arbetar tillsammans med, men också till kunder, gäster och besökare.

Använd ett sms-verktyg

Ett sms-verktyg är effektivt för att få ut det du vill kommunicera på ett snabbt och enkelt sätt eftersom att de flesta alltid har sin telefon nära till hands. Med ett sms-verktyg kan du skapa texten du vill kommunicera ut och därefter skicka ut den till din valda målgrupp. Till exempel de som anmält intresse för föreningen. Du kan också välja om du vill kunna ta emot svar för att på så sätt kommunicera med målgruppen. Med bara ett par klick kan du författa en text och skicka ut den till hela målgruppen genom ett sms utskick. På så sätt kan du enkelt få ut budskapet och du kan vara säker på att de flesta kommer att läsa det i och med att de flesta har en mobiltelefon.

Sms-verktyget innehåller alla funktioner du kan tänkas behöva och det är lätt att lära sig. Du kan till exempel tidsinställa utskicket eller skicka med ditt varumärke som avsändare. Du kan även använda verktyget för att skapa automatiska svar och för att hantera avanmälningar för utskick och se inkomna svar. Med andra ord är tjänsten mycket anpassningsbar och innehåller många funktioner som är användbara och underlättar för en tydlig kommunikation. Därför är ett sms-verktyg något du bör överväga att införskaffa för att effektivisera kommunikationen.