Ta ett privatlån och satsa på vårt kulturarv

Gillar du äldre hus och vackra saker? Har du ett k-märkt hus eller drömmer du om en sommarstuga i gammal stil? Då kan du ta ett privatlån för att uppfylla dina drömmar.

Ta ett privatlån

Det är roligt att hålla på med vårt vackra svenska kulturarv. Men det är inte gratis. Drömmer du om att ha handblåsta fönsterglas eller timra en sommarstuga i äldre stil, så behöver du pengar på kontot. Det som dock skiljer just kulturarv, som ett k-märkt hus eller fina äldre handgjorda dörrar, mot att låna till en resa eller dator, är att du har kvar det för resten av ditt liv. Om du köper speciella dörrar till din sommarstuga kommer du njuta av dem under många år. Använder du pengarna för att köpa en sommarstuga eller bygga en fin veranda kommer du och dina barn och barnbarn ha stor glädje av den i generationer framåt. Intresset för kulturarv och äldre byggnader är också väldigt stort. Det är lätt att sälja ett fint äldre hus eller ett modernt hus med handgjorda detaljer. Hantverksskicklighet är alltid inne. Det som är bra med just privatlån är att du kan låna till vad du vill. Banken har inget problem med att du köper ett specialbeställt kök eller timrar upp en gäststuga på gården. För att ta ett privatlån går du bara in på Axo Finans där du kan låna upp till 600 000 kronor i privatlån. De ansöker hos 35 långivare åt dig på samma gång, men du får bara en kreditupplysning och svaret kommer inom två minuter.

Investera i vår kulturarv

Utan eldsjälar som engagerar sig i hembygdsföreningar, restaurerar gamla torp och lägger ner tid på att bevara gammalt hantverk skulle vi inte ha något kulturarv. Att hålla på med kultur på ett eller annat sätt är både roligt och mycket givande. Det är en möjlighet att berätta för våra barn och barnbarn om hur man levde förr, bibehålla gamla traditioner och ett sätt att vårda gamla hus. Vare sig du är medlem i en hembygdsförening eller håller på att restaurera ett gammalt hus på egen hand, så hjälper du till att hålla kulturen levande. Att renovera ett gammalt k-märkt hus eller köpa nya dörrar som är tillverkade i ett äldre stuk är ett sätt att investera för framtiden. Kommande generationer kommer att uppskatta det fina som du har bevarat eller byggt.

Kulturarv är ett väldigt brett begrepp. Det är roligt om kunskapen om hur man byggde förr finns kvar. En dag kan den rentav komma till nytta. Antika föremål är också trevliga och personliga inredningsdetaljer. Det kan vara en möbel som din farfars farfar byggde på 1800-talet som du låter restaurera upp. Eller så har du tagit över ett gammalt soldattorp som du renoverar med gamla metoder. Intresset för hantverk, antika föremål, antikvariat och hembygdsföreningar växer och det är även många unga som tycker att det är intressant. Det är ett skönt avbrott från den digitaliserade världen. En möjlighet att få arbeta med händerna och vårda fina föremål och gamla byggnader.

Om hembygdsgårdar