Skaffa ett kontor till föreningen via Workaround

Att ha en förening innebär ibland lite kontorsarbete och att kunna arbeta ostört är därför viktigt för att kunna sköta sina måsten. Men att hyra ett helt kontor är knappast nödvändigt. Däremot kan det fungera bättre med att hyra en kontorsplats tillsammans med andra. Oavsett hur stort utrymme man behöver är det bättre att jobba på ett kontor än i sitt eget hem.

Så kan du arbeta ostört

Inom föreningar och hembygdsgårdar förekommer ibland kontorsarbete. Även om det är en relativt liten del av vad en förening eller hembygdsgård i huvudsak sysslar med, så är det inte ovanligt att kontorsarbete förekommer i viss mån. Det är inte heller ovanligt att föreningar inte har så mycket pengar att röra sig med så att hyra ett kontor finns det sällan pengar till trots att behov finns. Men som tur är behöver man inte hyra ett helt kontor om man inte behöver det. Istället kan man hyra enbart en kontorsplats och hos Workaround finns det möjlighet att hitta den perfekta kontorsplatsen. Där kan du välja storlek helt efter hur många platser ni behöver och efter er budget. På kontoret kan man sedan arbeta ifred med de administrativa delarna och får samtidigt plats med pärmar och papper som man kanske inte har plats för i sitt eget hem.

Om föreningen inte har några pengar alls för kontorsplats finns andra alternativ för den som trots allt vill utgå ifrån ett kontor av något slag. Om föreningen har någon lokal att tillgå finns det säkert möjlighet att skapa ett kontor i den lokalen. Se efter om det finns förråd som inte används och som kan göras om till kontor, eller åtminstone en plats där pärmar och olika dokument kan förvaras. Kontoret behöver inte vara stort, huvudsaken är att någon kan sitta och arbeta relativt ostört där och att man kan förvara föreningens pärmar där.

Inred kontoret

Om föreningen trots allt skaffat sig ett kontor gör man rätt i att inreda det. Kontor är oftast väldigt tråkiga, men de kan bli väldigt mysiga och trevliga om man inreder dem på rätt sätt. Se exempelvis till att kontoret har en bra arbetsyta till att börja med. Det vill säga ett bra skrivbord och stol. Därefter kan det vara fördelaktigt med en lite bekvämare sittplats så att man kan sätta sig där och dricka en kopp kaffe emellanåt. Att måla eller tapetsera väggarna är lite överdrivet, men pryd gärna väggarna med inspirerande tavlor. Det bidrar till att kontoret inte känns lika fyrkantigt och tråkigt. Välj gärna färgglada tavlor då färg lyfter upp ett rum. Sedan är det bra att köpa levande växter till kontoret i varierande storlekar för att göra rummet mer harmoniskt. Komplettera gärna med levande ljus också.